Πόσους υδατάνθρακες μπορεί να καταναλώνει ένας διαβητικός – Η σύσταση των ειδικών Reviewed by Momizat on . Μια διατροφή που περιλαμβάνει περιορισμένη ποσότητα υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με διαβήτη να διατηρήσουν τα επίπεδα του σακχάρου τους χαμηλά και ε Μια διατροφή που περιλαμβάνει περιορισμένη ποσότητα υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με διαβήτη να διατηρήσουν τα επίπεδα του σακχάρου τους χαμηλά και ε Rating: 0

Πόσους υδατάνθρακες μπορεί να καταναλώνει ένας διαβητικός – Η σύσταση των ειδικών

Πόσους υδατάνθρακες μπορεί να καταναλώνει ένας διαβητικός – Η σύσταση των ειδικών

Μια διατροφή που περιλαμβάνει περιορισμένη ποσότητα υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με διαβήτη να διατηρήσουν τα επίπεδα του σακχάρου τους χαμηλά και επομένως να διαχειριστούν αποτελεσματικά και με ασφάλεια την πάθησή τους.

Στο πλαίσιο μετα-ανάλυσης που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Proceedings of the Nutrition Society, ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Λονδίνου αναζήτησαν την ιδανική «δόση» υδατανθράκων που θα εξασφαλίσει στους διαβητικούς χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Οι ερευνητές εστίασαν σε έναν δείκτη που ονομάζεται γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη, καθώς χρησιμοποιείται παραδοσιακά για τη μέτρηση του σακχάρου σε βάθος χρόνου. Η γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη σχηματίζεται όταν η αιμοσφαιρίνη, μια πρωτεΐνη των ερυθρών αιμοσφαιρίων, ενώνεται με τη γλυκόζη του αίματος.

Οι αναλύσεις των ερευνητών υπέδειξαν ότι τα επίπεδα γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης μειώνονται χάρη σε μια διατροφή που περιλαμβάνει έως και 120 γραμμάρια υδατανθράκων την ημέρα, ενώ η μεγαλύτερη μείωση (2,2%) παρατηρήθηκε όταν η διατροφή περιλάμβανε λιγότερα από 30 γραμμάρια υδατανθράκων. Ενδεικτικά, 100 γραμμάρια βρασμένο ρύζι παρέχουν 27,64 γραμμάρια υδατανθράκων, 100 γραμμάρια μήλο παρέχουν 13,81 γραμμάρια υδατανθράκων και 100 γραμμάρια μαρούλι παρέχουν 2,97 γραμμάρια υδατανθράκων.

Όπως υπέδειξαν τα στοιχεία που ανέλυσαν οι ερευνητές, πέραν της συμβολής της στη μείωση του σακχάρου, μια διατροφή με λίγους υδατάνθρακες μπορεί να βοηθήσει έναν διαβητικό να χάσει βάρος, να μειώσει την ψυχολογική καταπόνηση που προκύπτει λόγω της προσπάθειας διαχείρισης της πάθησής του αλλά και να βελτιώσει τη διάθεσή του μεταξύ των γευμάτων της ημέρας.

Η επικεφαλής συντάκτρια της μελέτης, Μισέλ ΜακΚένζι, αναφέρει πως «τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι μια διατροφή με λίγους υδατάνθρακες αποτελεί αποτελεσματική στρατηγική για τη διαχείριση του διαβήτη». Η Σάρα Ίλινγκγουορθ, επίσης συντάκτρια της μελέτης, συμπληρώνει με τη σειρά της ότι μένει να αποφασιστεί ποιες ομάδες τροφών θα πρέπει να εντάξει ένας διαβητικός στην διατροφή του προκειμένου να αντικαταστήσει τους υδατάνθρακες.

© 2010-2017 Powered By Indrama.gr team

Scroll to top