Αν θέλετε να λαμβάνετε σωστή μόρφωση, αφήστε τον υπολογιστή και πιάστε χαρτί και μολύβι Reviewed by Momizat on . Νομίζετε ότι με το να γράφετε τα πάντα στον υπολογιστή σας την ώρα του μαθήματος, αφομοιώνετε καλύτερα τη διάλεξη του καθηγητή; Καιρός να αναθεωρήσετε. Όλο και Νομίζετε ότι με το να γράφετε τα πάντα στον υπολογιστή σας την ώρα του μαθήματος, αφομοιώνετε καλύτερα τη διάλεξη του καθηγητή; Καιρός να αναθεωρήσετε. Όλο και Rating: 0

Αν θέλετε να λαμβάνετε σωστή μόρφωση, αφήστε τον υπολογιστή και πιάστε χαρτί και μολύβι

Αν θέλετε να λαμβάνετε σωστή μόρφωση, αφήστε τον υπολογιστή και πιάστε χαρτί και μολύβι

Νομίζετε ότι με το να γράφετε τα πάντα στον υπολογιστή σας την ώρα του μαθήματος, αφομοιώνετε καλύτερα τη διάλεξη του καθηγητή; Καιρός να αναθεωρήσετε. Όλο και περισσότερες μελέτες καταδεικνύουν ότι οι φοιτητές που κρατούν σημειώσεις σε laptop ή tablet δεν κατανοούν σωστά το μάθημα, ενώ συνήθως παίρνουν και χειρότερους βαθμούς.

Ο βασικός λόγος είναι ένας: οι οθόνες μας αποσπούν την προσοχή, τόσο τη δική μας, όσο και των γύρω μας.

Το θέμα έχει εξεταστεί από διάφορες πηγές. Στα Πανεπιστήμια του Princetonκαι της California ανέθεσαν σε κάποιους φοιτητές υπολογιστές, ενώ σε άλλους χαρτί και μολύβι. Ένα απλό τεστ κατανόησης στο τέλος του μαθήματος έδειξε ότι οι χρήστες υπολογιστή είχαν πολύ χειρότερη κατανόηση των θεμάτων που συζητήθηκαν – και οι ερευνητές το απέδωσαν στην καθ’ αυτή πληκτρολόγηση. Η θεωρία τους είναι ό,τι εφόσον οι μαθητές πληκτρολογούν πολύ ταχύτερα απ’ ότι γράφουν στο χέρι, ο εγκέφαλος δεν προλαβαίνει να ερμηνεύσει όσα ειπώθηκαν.

Επιπλέον, μελετητές στο Πανεπιστήμιο του York και στο Πανεπιστήμιο McMaster του Καναδά, εξέτασαν την επίδραση της οθόνης σε μαθητές που δεν τους χρησιμοποιούσαν – και απ’ ότι φαίνεται, ακόμη και οι μαθητές που κάθονται κοντά σε οθόνες επηρεάζονται αρνητικά. Αυτό έχει ονομαστεί negative externality – αρνητική εξωτερικότητα (λ.χ. όπως είναι και η ρύπανση). Ακόμη, δηλαδή, και οι επιμελέστεροι μαθητές τα πήγαιναν χειρότερα όταν κάθονταν δίπλα σε μαθητές με υπολογιστή, γιατί έστω και πλαγίως, η οθόνη τους αποσυντόνιζε.

Έπειτα, η Στρατιωτική Ακαδημία των ΗΠΑ διεξήγαγε ένα στοχευμένο πείραμα, κάνοντας διαλέξεις σε τρία διαφορετικά ακροατήρια: σε αυτούς με laptop, με laptop αλλά με κεντρικό έλεγχο από τον καθηγητή (λ.χ. δεν μπορούσαν να χαζέψουν ανά πάσα ώρα και στιγμή τι παίζει στο σινεμά), και, τέλος, σε ομάδες που απαγορευόταν ρητά οποιεσδήποτε οθόνες. Στο τέλος του εξαμήνου, αποδείχθηκε και πάλι, ότι όσοι παρακολουθούσαν με υπολογιστή στον οποίο μπορούσαν να αναζητήσουν ό,τι ήθελαν, είχαν καθολικά χειρότερη απόδοση.

Άρα, αν όντως θέλετε να μάθετε κάτι, πιάστε το στυλό κι αφήστε το πληκτρολόγιο. Στα υπόψιν, βέβαια, ότι τα ίδια ισχύουν και για τα επαγγελματικά meetings – αν θέλετε να δείτε ποιος δεν κατάλαβε λέξη, κοιτάξτε αυτόν με το laptop μπροστά του.

© 2010-2017 Powered By Indrama.gr team

Scroll to top